Danielius Kimša și Gabrielius Kontautas spun că lucrul lor contribuie la viitorul lumii automobilelor, fiind angajați la fabrica de asamblare mașini electrice Tesla din Tările de Jos. Acești lituanieni spun că sunt entuziasmați să contribuie să la nașterea automobilelor de viitor, unde prețul unei mașini Tesla model S poate fi peste 60 de mii de euro.

Tăcerea moartă din fabrică

Tânărul de 25 de ani, Danielius Kimša, își amintește perfect momentul când s-au deschis ușile fabricii Tesla din Tilburg. Când a ajung înăuntru s-a uimit că este liniște, cauza fiind că mașinile electrice nu emit zgomot comparândule cu cele care folosesc combustibil. Danielius spune că se pot auzi doar oameni vorbind dintr-un capăt al fabricii. Fiecare care a mai lucrat ca mecanic știe că deobicei este mult mai zgomotos în fabricile de asamblare a mașinilor.

Tânărului s-a impresionat deasemenea din cauza că managementul și personanul administrativ lucra în aproprierea liniei de asamblare și nu într-o clădire aparte. Politica companiei Tesla fiind integrarea procesului de producție și a managementul.

Scopul acestor mașini, anume Tesla model S, este să schimbe felul în care se gândesc oamenii în privința mașinilor convenționale.

Pasiunea mecanicilor

Calea spre obținerea acestui job este lungă. Danielius de la o vârstă fragedă a iubit mașinile, când avea trei ani iubea să atragă atenția părinților ”Mama, tata, uitați-vă merg mașinile”.

Tânărul nici nu a ridicat întrebarea ”ce să studieze”, pentru că în mod constant să învârtea în jurul tatălui și îl ajuta cu reparația mașinilor.

Kimša a studiat la colegiul de mecanică cu specialitatea de inginer. În curând studiile teoretice și-au găsit aplicarea (practică) la școala de mecanici din Vilnius.

Danielius spune că era mereu interesat să devină un mecanic, este mult mai ușor de studiat când ești interesat și entuziasmat în domeniu dat.

Visul mecanicilor

Încercările de a migra

După ce a terminat studiile a mai lucrat doar câteva luni în Lituania. Încurajat de un prieten , a decis să plece spre Scoția. Acolo a lucrat în showroom-ul Audi și s-a ocupat cu diagnosticarea auto.

După doi ani de muncă sa întors în Lituania și a decis să prindă rădăcini. În curând și-a dat seama că, pentru a avea un trai decent, trebuie să lucreze zi și noapte și în timpul weekend-ului. Când toate gândurile sunt doar la locul de muncă și bani, nu există timp liber să te bucuri de viață – spune Danielius.

Tânărul și-a strâns valizele din nou iar de data aceasta a plecat spre Țările de Jos, Olanda. El a rămas cu impresii bune din Scoția. De această dată a lucrat într-o fabrică de ambalat legume timp de zece luni. Revening acasă, Danielius a decis să-și găsească un job , tot în Olanda, doar pe specialitatea lui de mecanic.

Apelul hotărâtor

Dmn.Kimša tot căuta locuri de muncă ca mecanic și pe site-ul Qbis a găsit oferta pentru electro-mecanici la fabrica Tesla din Olanda. El se gândea că este doar mecanic și nu are experiență de electro-mecanic, dar la urma urmei s-a decis și a aplicat.

Cu toate acestea trebuia să plece imediat, dar tânărul nu a putut. A trebuit să lucreze într-o fabrică de prelucrare confecții metalice și apoi sa trezit într-o situație de neinvidiat: și-a pierdut locul de muncă.

Nu știa cum să facă rost de situația aceasta și a apelat la agenția Qbis. A fost informat că la Tesla este de lucru, și a fost întrebat când poate să înceapa munca. Danielius nu a putut să creadă apelulul facut din Vilnius.

De o lună tânărul a lucrat la fabrica de asamblare mașini situat în Tilburg, acolo este asamblată mașina complet cu piesele americane. Apoi Danielius gestiona și verifica în mod repetat piesele pentru a atinge standarde înalte.

Cea mai  avansată versiune a acestui miracol de inginerie poate ajunge la viteza de 100 km/h în 3.2 secunde și poate avea o viteză maximă 249 km/h. Mașina Tesla model S a câștigat mai multe premii pentru cea mai bună mașină și în 2013 a primit titlul ”Green car” a anului.

Cererea de mașinile electrice este în creștere. Numărul de ore lucrate crește, se lucra peste 10 ore în diferite schimburi.

Realizarea lui Danielius este că el, ca un mecanic, a învățat multe despre electricitate. Nu este mereu cazul când ”se prinde” teoria, pentru el cel cea mai bună metodă de învățare este practica.

Tânărul  spune că o persoană care caută să-și facă o carieră în viitor trebuie să-și determine obiectivul din start. Când lucrează simte  o ”pace interioară” , este concentrat și creierul tot este fericit.

Succesul spontan

Din orașul Šiauliai tânărul cu numele Gabrielius Kontautas, tot din copilărie a fost atras de profesia de mecanic. Tatăl lui este un electrician și din copilărie s-a interesat de acest tip de lucru ca hobby. Îi place să rezolve problemele tehnice, să găsească soluții.

Gabrielius a terminat universitatea de stat din Šiauliai cu diploma de electrician auto. Mai târziu de doi ani a lucrat într-un atelier de reparații ca tehnician-diagnosticare auto.

Experiența de muncă și rețeaua de socializare i-au ajutat pe Gabrielius să găsească oportunitatea de muncă în Olanda.

El spune când a văzut denumirea ”Tesla” a decis spontan să aplice. Olanda i-a plăcut foarte mult și este încrezut de oportunitățile din această țară.

Lucrul curat

Specialiștii de rectificare la fabrica Tesla, unde sunt angajați lituanienii, încă nu simt rutina de muncă. Spun că le place să efectueze diverse lucruri, muncind pe diferite poziții unde se întâmpină cu diferite sarcini.

Gabrielius spune că noul lor loc de muncă are o diferență plăcută față de lucrul cu mașinile conveționale. De obicei în atelier  este suficient să deschizi capota mașinii, să schimbi becul și apoi mâinele sunt negre. Aici de lună a fost schimbată doar o piesă de la o mașină.

În această fabrică lucrază oameni din Polonia, România, Turcia, Spania, Grecia și Lituania. Danielius și Gabrielius spun că le place mediul de lucru multicultural și să comunice cu diferiți oameni. Ei spun că le este interesat să lucreze într-o companie mare și recunoscută peste toată lumea.

Pasionați de munca

Împreună cu lituanienii a mai plecat și un grec Ioan Paliogianis. Ioan spune că nu simte mare diferență culturală între lucrători din cauza că toți sunt concentrați asupra muncii, pe toți îi unește o profesie comună și o pasiune pentru mașini.

La sosirea în Olanda lui Ioan oamenii i s-au părut nebuni în bunul simț al cuvântului. Aici lucrează oameni pasionați de munca sa și datorită lor ar putea spune că este un loc de muncă de vis.

Înainte de a veni în Tilburg, I. Paliogianis a studiat ingineria mecanică la universitate și a lucrat timp de 7 ani cu diagnosticarea mașinilor. Cu toate acestea, el a decis să emigreze de dragul posibilității de a lucra cu mașinile electrice.

El spune că la început era foarte greu, trebuia să învețe rapid despre noile tipuri de mașini, să lucreze pe diferite poziții de pe linia de asamblare, și trebuia să fie capabil să facă acest lucru în tempou rapid. Pe zi, trebuia să participe la asamblarea si testarea la mai mult de 20 de mașini.

Toate pe numele angajatului

Până acum I.Paliogianis este ferecit de condițiile de lucru. Era fascinat că la locul de muncă este menținută temperatura ideală, apreciază că angajatorul are grijă de siguranța voastră.

Colegii și managerii sunt surprinzător de prietenoși. Fabrica poate fi acesată de orice angajat al companiei și opiniile sunt luate în vedere.

Ideile bune sunt demne de atenție, în urma observațiilor. Acet lucru se traduce în posibilitatea de a excela și mai departe, această atitudine este una din filosofiile de la Tesla motors.

Avantajul acestei companii este calea creativității, Ioan spune că este bucuros și mândru să facă parte din viitorul industriei automobile.

Deja 5 lituanieni la Tesla

Compania noastră a recrutat deja 7 candidați pentru fabrica Tesla, un grec, un polonez și cinci lituanieni. În momentul actual sunt căutați încă doi candidați, spune Magdalena Paškevičienė, recrutor personal tehnic.

Reprezentanții fabricii Tesla Motors din Tilburg caută candidați care au mai lucrat în industria auto, de dorit în diagnosticarea sistemelor de alarmă și frânare.

Magdalena spune că un mecanic poate primi aproximativ 2000 de euro cu impozitele și costul de chirie exclus.În privința altor specialiști, salariile încep de la 1500 de euro ”în mână”.

Acum pe piața olandeză de muncă este un deficit de sudori și operatori cnc care să poată și programa mașinile. Desigur se caută și mecanici, iar pentru Belgia în mod constant se caută șoferi cat. C și E.

Angajatorul Olandez este interesat de candidați calificați din toată uniunea europeană, cel mai important factor fiind cunoștințele practice, experiența de specialitate și cunoștințele de limba engleză, spune Magdalena Paškevičienė.

Magdalena Paškevičienė